LCHF Trollet

Kycklinggratäng
Kollade recept, hittade hos Kostdoktorn och tog sen det som fanns hemma, haha (från köttfärs till kyckling...)
 
Detta behövs till mitt hopkok 
 
6- 700g kycklinlårfilé
1 pkt bacon
smör till stekning
1/2 kartong pastasås med vitlök och örter
salt, peppar, vitlökspulver, ingefära
2 ägg
200g riven ost
1 donken ketchup
 
  1. Sätt ungnen på 200 grader
  2. stek strimlad bacon och kyckling i mindre bitar
  3. krydda och häll på pastasåsen
  4. koka ihop
  5. vispa ägg, grädde och ketchup
  6. blanda kycklingröra med hälften av den rivna osten, häll över i ugnsfast form
  7. häll på äggstanningen och resterande ost på toppen
Grädda runt halvtimmen i ugn (till fin färg)
 
 
 
 
 
 
 
Sara Ekman

Smaskens :D

Yasmine

Spännande, man kanske kan testa med quorn? :)

Svar: säkert!
LCHF Trollet

Mösstanten

Det drar snart ihop sig till middag här. Så hungrig jag blir när jag ser din maträtt!

Svar: Gott och enkelt, dessutom blev den bra när jag värmde till lunch nästa dag!
LCHF Trollet

Johanna

Ser smarrigt ut =)

enna

Kycklinggratäng är så otroligt gott :)

Svar: Verkligen
LCHF Trollet

Znogge

Mums, säger jag bara!

Svar: Tänk, det sa jag också=)
LCHF Trollet

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, nu specialpedagogstudent och doula ★

Låter riktigt spännande :). Kul med lite olika tips på mat :). Nu testar jag att äta kött igen efter vegokost i 1,5 år så vem vet kanske provar detta :)

Svar: Oj, ta det försiktigt, inte alltid magen hänger med;) Detta var jättegott och man gör ju kycklingbitarna så små man vill=))
LCHF Trollet

Heléna

Det låter riktigt gott :D Tack för tipset! Kram <3

Svar: Funkar fint att värma också!
LCHF Trollet

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Åh vad gott det såg ut :)

Svar: Mycket gott och enkelt, även gott att värma=)
LCHF Trollet

tippellertopp.blogg.se

Åh va de ser gott ut ❤️👍

Svar: Det var det verkligen, enkelt också=)
LCHF Trollet

Angelica Wåhlin

Nämen, jävlar i min lilla låda vad smarrigt! Tack för recept, ska testas ;)

Svar: verkligen
LCHF Trollet

Mariana

Mästerkocken 🤪👍

Maila mej om du vill ha lösen.
Du fick nyligen min mailadress

Svar: men då var jag på telefonen, nu vet jag inte var jag fick den!! jag vill!!!
LCHF Trollet

Mariana

Lycka till igen med tenta och allt du håller på med, flitmaja! 😘

[email protected]

Svar: Så där ja!
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress