LCHF Trollet

Kunde aldrig tro
 Denna kallar jag frukost ett, åt ganska snart efter att jag vaknat.
Riven morot och Rättika
 
En dag i veckan på nya dieten är det bara grönsaker, fri mängd men inget småäta utan med kniv och gaffel 3-5ggr/dag. Inget varmt, inget protein, inget fett. Kunde väl aldrig tro att man skulle känna sej nöjd på bara grönsaker...
 
 Frukost två blev lite rejälare, hjärtsallad, gurka tomat och paprika med en röra på avocado och banan (osäker nu på om frukt ingick i grönsksdagen)
 
Jag bävade, första gången gick så där, var ganska hungrig...
Igår gick det bra, bestämde mej för 5 måltider...
 
 Lunch. Morot/rättika, sallad och blomkålssallad
Riven blomkål, salladslök, chilli och färska örter blandat med pesto.
 
Blev fyra, var nöjd och belåten med det
 
 Middag. Lite rester från dagen.
Znogge

Jag tycker det är ganska så okej att bara äta grönsaker men det gäller att hitta ett lite mer mättande alternativ. Avokado är bra då tycker jag.

Ama de casa

Ingen diet för mig det där... Vill ha varm mat och hatar råa morötter... Fast grönsaker i övrigt gillar jag - men mest som tillbehör.

Svar: Inte för mej heller men som detox några veckor går bra, haha
LCHF Trollet

Emma Engström

Spännande, verkar som du fått ihop det! :D

Svar: Tycker jag nog att det känns som, ny grönsaksdag imorgon=)
LCHF Trollet

Angelica Wåhlin

Nä, men grönsaker är ju gott ;)

Svar: Ha ha, jo då...
LCHF Trollet

blondina

fan va gott de ser ut vännen :) nomnomnom

Biggeros

Så har du börjat med en ny dietmetod eller är det bara en period? Jag gillar ju grönsaker men skulle inte kunna bli vegan/ vegetarian på heltid

Svar: Nä, det är bara en detox. Skulle inte vilja bli vegan men en dag i veckan ett tag är ok;)
LCHF Trollet

Amanda

Åh är det gott att göra röra på banan och avokado? 🙂

Svar: Ja, sött och gott...
LCHF Trollet

Åke

Nu var det länge sedan jag kikade in... spännande med alla grönsaker 👍 Jag gillar allt det råa. Men rättika har jag nog aldrig provat...

Svar: Ja, jag är ju inte grönsaksfantast och provar mej fram. Rättikan är mild och fin i smaken och passar utmärkt med morötterna
LCHF Trollet

Mösstanten

Det blir väl lite som att fasta en dag i veckan?

Svar: Fast utan fasta, haha
LCHF Trollet

marianne

OMG vad duktig du är, allt ser ju supergott ut, men hela dagen? Bra jobbat Jessika!!

Nyfiken och en massa tankar som vanligt ;)
har du vinäger eller något till frukost ett?
Avocado är ju gott men fett, men det fettet räknas inte va?
Peston är det inte nötter i den?
Ja förlåt, men tycker det är spännande, läste på lite snabbt men såg inga förslag på vad man kunde äta.

Svar: Lite örtsalt till frukost ett. Avocado och oliver är ok. Pesto är pinjenötter oftast, bara lite som krydda... Annars är det grönasaker, kalla och råa hela dagen... imorgon är det dags igen;)
LCHF Trollet

marianne

Ojoj, det är ju gott med råkost, men vet inte om jag skulle nöja mej med kall mat en hel dag, möjligen en solig sommardag ;)

Svar: Trodde inte jag heller men det är riktigt ok...
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress