LCHF Trollet

180307 08
Onsdag
Äpple på morgonen 
 
Omelett med västerbottenost runt halv ett
 
Nygjorda pannbiffar med kesoröra (keso, creme fraiche och chili/lime majonäs)
 
Torsdag 
Banan på morgonen i skolan 
 
Lindström, stekt ägg, cheddarost och smetana till p-mat vid fyra
 
wiolettan

Omelett, det blev jag sugen på. Undrar om jag kan äta det nu? Brukar inte tåla ägg så bra, på grund av gallsten, men kanske, förhoppningsvis är det bättre.
Biff a la Lindström, det har jag inte ätit sedan mina jobbluncher.
Trevlig helg.
Kram!

Svar: Tråkigt att inte kunna äta ägg...
LCHF Trollet

Denise

Önskar dig en fin helg! :)

MartinaOlsson

sv; Haha jo.. jag förstår vad du menar. Samtidigt kan jag ju förstå hur namnet har kommit till, för dom sitter ju väldigt tight kring halsen liksom. Men det är väl inte jättesmakfullt, så man skulle ju kanske kunna ha valt något annat. Eller typ bara kallat dom för halsband, för även om dom är väldigt, väldigt korta sådana så är dom ju faktiskt fortfarande en typ utav halsband :)

annelie

hoppas du hade en bra dag ?

Biggeros

Nu blev jag påmind om att vi har en djupfryst västerbottenost i frysen=)
Alltså måste du frestas med Biff A la Lindström. Jag är hungrig. Här blir det kyckling gryta i min Crock Pot. Vilket jag kan rekommendera när man bor på hotell=)

Svar: Lät inte alls tokigt!! Lindström blir svårare i den;)
LCHF Trollet

Jennifer

Ja tack så är det nog =).

Hoppas du får en riktigt härlig helg!

Angelica Wåhlin

Omelett är ju otroligt gott! Min sambo brukar göra en med körsbärstomater och bacon, väldigt gott även om det är enkelt :)

Svar: Ja, omelett är underskattat, får det till frukost flera gånger i veckan!
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress