LCHF Trollet

Vinprovning
Första provningen för i år
Nya fina lokaler i Gamla Stan
14 glada provare och fina Eva
 
Lite bubblor till fördrink
 
Temat var vinprovar teknik så här har vi en tallrik med surt, sött, salt, beskt och kryddigt=)
 
Alla koncentrerade, haha
3 vita i 100kronors klassen, sauvignon blanc - gewurztraminer - riesling
 
Sen fick vi 3 röda av druvan shiraz/syrah, 60sek - 100sek - 155sek
Färg, doft, täthet, ben, smak...
Mycket härlig kväll som alltid=)
Netti Starby

Vad kul med vinprovning :-D Kramis

Anette

Så gott och vilken fin lokal ni var i.
Tycker nog att dina vänner ser aningen buttra ut, var inte vinet gott eller fick de för lite i glasen ;)

Svar: Tror dom är koncentrerade men håller med=)
LCHF Trollet

Znogge

Kan tänka mig att det blev en god och givande kväll!

Svar: Rätt tänkt!
LCHF Trollet

Angelica Wåhlin

Åh, vad trevligt! Har själv aldrig varit på vinprovning, men är inte särskilt bra på just vin heller så ;)

Svar: det är lite därför man går på vinprovning;)
LCHF Trollet

Gabriella

Så trevligt!!

Johan

Vinprovning har jag faktiskt aldrig varit på, men är bra sugen måste jag säga...

SV: Ja det värmde verkligen att de ordnade så jag kunde hänga med ändå, trots att jag inte fick med mig någon!
Matchen vann vi med 2-0 och det var en enorm lättnad efteråt, med tanke på hur spelet hade hackat i matcherna innan den :)

Svar: Vinprovning är härligt;)
LCHF Trollet

Miss Jennifer

Men ja vad kul :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress