LCHF Trollet

Vacker eftermiddag i Stockholm
Skolan har ett campus i Sköndal också och i tema 2 är vi mycket där
Lite skillnad i resväg för mej... 7 min promenad eller närmare 30 min med t-bana och buss, en timme från dörr till dörr...
Igår var det Sköndal hela dagen, började med att t-banan var försenad så jag missade bussen i Hökarängen... bara 17 min till nästa
Åkte direkt efter skolan och köpte en bokhylla i Hökarängen, orkade inte få den upp för trappan hemma så vi fick ringa Mickes kompis Mange... 
Men nu är den på plats, tror den blir bra
Fortfarande förkyld så sen blev det tv:n och soffan resten av kvällen
La mej vid 10... haha
Promenerade till jobbet i tisdags, Stockholm bjöd på en vacker eftermiddag
Det blir mörkt tidigt nu
Skola en stund på dagen, sova middag och sen jobba ikväll
Nu får förkylningen gärna vara över strax, behöver min energi...
 
Biggeros

Du får kurera fig mef citron och ingerfära Jessica!! Det var en envis förkylning som inte vill ge med sig. Du är en kämpe att du knatar på, jobbar och pluggar. Inga ledsamheter där🤗

Svar: God ide, köper ingefära imorgon, Tack!
LCHF Trollet

lars

Tack för fina Stockholmsbilder, men när man ser Stockholms enda tram, så tror man att man ä i Götet?hehe
Snygg bokhylla . Ja transportmedlen i storstäder går ofta, det gör inget om man missar en

Netti Starby

Åh vilka härliga bilder! :-D Kramis

Znogge

Ja, usch för sega förkylningar säger jag bara. Krya på!

annelie

vilka vackra färger på himmeln

Annika

Så vackra bilder och fin bokhylla, hoppas att du tillfrisknar fort från din förkylning. Trevlig helg.

Svar: Tack snälla
LCHF Trollet

Alice Lindström

Hoppas du blir av med din förkylning fort!

Svar: Tack Gulle, men den verkar långvarig...
LCHF Trollet

Johan

Ja visst blir det mörkt tidigt nu... tycker det har gått fort i höst och om drygt en månad vänder det och blir ljusare igen :)

SV: det är jag också. Kluven. Den logiska delen av hjärnan säger så klart att det inte kan fungera, men å andra sidan... tänk om det faktiskt skulle göra det... vi vet ju egentligen inte...

Svar: Vem vet inte du, vem vet inte jag, vi vet ingenting nu, vi vet inget idag... ;)
LCHF Trollet

Linda

Åh, vacker solnedgång

Ama de casa

Jobbigt med långa resvägar... Jag har haft (relativt) tur med resvägarna, och bäst var det nog när jag jobbade hemifrån nästan två år efter att jag flyttat ned hit till Spanien.
Nu får du se till att krya på dig ordentligt!

Svar: På "ordinarie skolan" är det nästan hemmifrån;)
LCHF Trollet

Pauline Hurtig

så jobbigt att missa buss :(

Svar: lite trisst, tar inte den vägen nästa gång... haha
LCHF Trollet

elin

Åh vilka fina bilder!<3

Svar: tack!
LCHF Trollet

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Spännande att skolan är belägen på två platser :). Får ni åka gratis emellan då? Det får man i Västerås :)

Svar: Nä, inte gratis och ganska ospännande;)
LCHF Trollet

NATALIA

Härligt :D

Marianne

Åhhh hyllan är jättefin, förstår att du är nöjd.
Sån har jag velat ha då vi behövde en i huset, men Janne ville inte.

Det är en av de saker jag inte saknar sen jag flyttade från Sthlm, strulet med SL!!
Men nu får du bli frisk från förkylningen, tycker jag också...

Svar: Ja, jättenöjd!! Du får snacka med Janne;) När SL funkar är det fantastiskt... ;)
LCHF Trollet

Ake

Så snygg bokhylla :) Den ser tung ut... Ni Stockholamre ni räknar minuter ni... jag sätter mig i bilen och en kvart senare är jag på jobbet :) Jag har en mil dit ungefär... Mörkret intar vardagen här uppe med :) Fina promenad bilder du bjuder på, man ser att hösten har tagit sitt intåg.

Svar: med bil fel tid räknar vi inte minuter längre... haha
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress