LCHF Trollet

Äggvecka
Jag är usel just nu. Trött, tröttare tröttast och äter uselt. Måste vända, vill ju må så där bra som jag vet att jag lätt gör när jag äter bra. Så nu har jag beslutat mej för att äta ägg till varje måltid hela veckan. Inte bara ägg och inga andra måsten, men minst ett ägg i någon form till varje måltid=))
Frunch (13.00): Kokt torsk med räkor, blomkål, skirat smör och ägghack. Middag (19.30): 2 skivor falukorv med majonäs och ost. Kokt ägg.
10.00 Kokt ägg 11.00 Stekt ägg med frukostkorv och senapssås 16.00 Fläskkarre med bbqmajonäs 23.00 Lövbit med stekt ägg och räksallad
09.00 Kokt ägg 11.00 Stekt fläsk 15.00 Kokt ägg 22.00 2 små skivor oxfile med smör 24.00 Kokt ägg Blir svårare på jobbet att äta ägg till maten men...
10.00 Kokt ägg 11.00 Äggmjölk 15.00 Kokt ägg 16.00 Kyckling/currygryta 22.00 2 små skivor oxfile
12.00 Kokt ägg 15.00 Korvskivor med ost 18.00 Flankbiff med bea och sallad
08.30 Kokt ägg 12.30 Falukorv och stekt ägg med ost 18.00 Finkotlett med kappa. Coleslaw och sallad
09.30 Äggröra med bacon 12.00 2 ostskivor med philadelphiaost 18.00 Äggröra, finkotlett och coleslaw Gick ju bra det här!! 1.4kg ner på en vecka och "känslan" börjar komma tillbaka. Aldrig hungrig (sugen menar jag). Blir många ägg denna vecka oxå, värdsklass=))
Biggeros

Det låter inte alls tokigt!! Idag har jag haft dålig fantasi på måltid. Så är det ibland. Vi äter mkt ägg👍👍👍

Svar: Ägg är ett fantastiskt livsmedel=))
LCHF Trollet

KajsaLisa

Färsk fralla med Ejderns kaviar och ägg kanske.

Svar: Utan fralla då=))
LCHF Trollet

Kenneth

då lär du bli fin i magen :)

Svar: ?
LCHF Trollet

Yvonne

Godmorgon! Kul att du tyckte om mina historier. Ha en bra dag :-)

Birgitta

Hoppas du får tillbaka energin. Nästa vecka ska jag testa LCHF. Har provat två gånger tidigare, men mådde så himla dåligt så jag slutade. Denna gång ska jag börja lite försiktigare.

Svar: Oh, lycka till!! Hoppas du kommer in i fettmättnad och får uppleva den magiska världen=))
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress