LCHF Trollet

real life - vilodag
 Yohanna i Las Palmas kör nåt som heter Real Life, denna vecka är temat vilodag. 
 
Hur fungerar du?
 
- Känner du att det blir för mycket ibland?
- Säjer din kropp ifrån när du behöver vila?
- Har du speciella slappar-stunder/-dagar?
- Nån annan typ av regel/vana/trix för att inte "gå in i väggen?
- Hur gör du för att slappa?
- Har slappandet ändrat sig med livets gång?
- Tycker du om att slappa eller blir du stressad av det?
 
Självklart blir det för mycket ibland, speciellt med jobb under sommar och december. Jag har lärt mej lyssna noga på min kropp och tar pauser när "den" behöver.
Försöker åka till bästa väninnan i Göteborg en gång i månaden, det blir tyvärr inte riktigt så ofta, men jag försöker=)
Har oxå "ego dagar" när Micke får hålla sej borta... då gör jag - INGENTING!!
Behöver mera vila nu tycker om det, har alltid tyckt om det och är bra på det=))
 
Gå nu in till Yohanna och skriv en egen Real Life;)
♥ Sojkas framtid ♥

Ha ha eller hur! :) Hoppas du får en bra dag idag! :)
kram

Yohanna i Las Palmas

Det kan jag förstå med ditt jobb att det blir mycket under just de säsongerna när andra ska uta och ha det roligt ;)
Skönt att du tycker om att vila då ;)

Hälsningar
Yohanna

Yohanna i Las Palmas

Sammanställningen av veckans Real Life och en massa varianter på att slappa när det blivit lite FÖR mycket på agendan ett tag.
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2013/april/sammanstallning-av-real-life-vilodag-2.html

Tack så mycket för att du var med denna veckan.

Hälsningar
Yohanna

Johan

Jag är nog en riktig slappmänniska. Älskar att ta det lugnt, när jag inte tränar. Numera har jag två vilodagar i veckan och på dessa dagar blir det lite extra slappande, oftast framför datorn med bloggen, FB och annat. Pluggar lite också, om jag får lust. På träningsdagarna blir det också en del dator när jag inte tränar, men då ligger ändå fokus på träningspassen. Jag känner mig absolut inte stressad av att ta det lugnt och inte göra något alls, tycker bara det är skönt. Ibland kan jag dock nästan få dåligt samvete över att jag inte tillför eller gör något, mest bara glassar runt...

SV: Som sagt så går själva spelet framåt enormt, även om det är en bra bit kvar till toppen. Huvudsaken är dock att man har kul, annars är det svårt att göra något bra av det.
Sverigeserien här om två veckor kommer bli riktigt kul!

Ja, det får vi verkligen hoppas! Har saknat vårvärmen något enormt, så vi får väl hoppas att den kommer snart, för fortfarande är det llite kallt i luften...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress