LCHF Trollet

Veckans ord - Fil
Här finns många associationer att göra, ska bli kul att se alla tolkningar
 
 Körfil, flerfiligt, bussfil
 
Ett körfält (oftast kallat för fil) är en del av en körbana på en väg, vilket är avsett för trafik huvudsakligen i en riktning och med en bils bredd.
Ett körfält ska vara så brett att ett fordon inte ska inkräkta på angränsande körfält.
Längs körfältet har vanligen väglinjer anbragts, för att avskilja det från övriga körfält och från vägrenen.
En fil är en rad med bilar till exempel i ett körfält.
tippellertopp.blogg.se

Finurligt skrivit ;)

Svar: Eller hur!
LCHF Trollet

Mösstanten

Kul att bli uppmärksammad på den här ordutmaningen. Får se om jag deltar någon gång.

Svar: Det är riktigt roligt=))
LCHF Trollet

Sara Ekman

Och jag tänker bara på fil man äter, haha :D

Svar: jo, det gjorde jag också... samt träfil och nagelfil, haha
LCHF Trollet

Amanda

Först när jag läste rubriken så tänkte jag genast på fil som man äter haha!

Angelica Wåhlin

Jag trodde på fullaste allvar att du kanske skulle göra ett helt inlägg om sådan fil man äter och tänkte att vad spännande att ta upp ett sånt ämne, hahaha ;)

Svar: Ha ha, så blev det inte!
LCHF Trollet

Johanna

Bra tolkning, min första tanke var filmjölk haha och sedan en fil man använder i träslöjden haha

Svar: Jag var även inne på nagelfil... haha
LCHF Trollet

Pauline Hurtig

vad kul, jag tänker bara på maten fil

Svar: Jo, min tanke gick också dit först...
LCHF Trollet

Yasmine

Och allt jag kan tänka på är fil man äter haha! xD

Svar: Det var min första tanke!!
LCHF Trollet

Margareta

Ja och i större, riktigt stora städer är det inte helt enkelt när du kommer som besökare och ska hitta rätt. Ma (jag) har väl varit med någon gång när det inte gått som det var tänkt och mitt första "gräl" med min sambo var just vid ett sådant tillfälle på Mallorca -en stressad chaufför och en annan som lade sig i. =)

Svar: Jag har ett par sånna också... Portugal, Micke med nytt körkort och jag som inte kan läsa karta... haha.
LCHF Trollet

BP

Perfekt tolkning och så redde du ut begreppen som bonus! Bra gjort där!

Svar: Tack fina!
LCHF Trollet

Paula

Nytaget foto på moddiga Stockholms vägfiler kanske? Mina systrar Merio bor i Nynäs...
Trevlig helg

Svar: Helt rätt uppfattat=)) Jag är uppväxt i Nynäs... (ok ok Sorunda men...)
LCHF Trollet

Beppan

Helt klart en typ av fil. En sådan man ska hålla sig till när man framför ett fordon.
Bra tolkning av temat :-)

Svar: Det är bra om gör det, håller sej till sin fil... Tack!
LCHF Trollet

Helen

Bra tolkning av temat och körfiler är bra för att hålla lite ordning och flyt i trafiken. Fast när det är snötäckta gator är det svårt att se markeringarna mellan filerna, men det brukar funka ändå.

Svar: folk blir liksom lite snällare då tycker jag, haha. gick inte att kommentera på fjällfilen men fint foto av den godaste filen!!
LCHF Trollet

Violen på Brandholmen

Kul att du har hittat hit! Olika körfält eller filer underlättar naturligtvis i trafiken särskilt i en storstad! Bra och personlig tolkning av temat!

Svar: Tack snälla!
LCHF Trollet

"LillaSyster"

Helt perfekt tolkning!

Svar: Tack snälla!
LCHF Trollet

byblixtra

Härligt slaskiga körfiler. ;-)

Svar: Tur man inte kör bil så ofta, haha
LCHF Trollet

Birgitta Malmstedt

Det är väl Slussen. Där är svårt att ta sig fram nu. Bilden är jättefin!

Svar: Det är Slussen, inte så ofta man ser den i vinterskrud=)
LCHF Trollet

Ditte

Kul tolkning och bra förklaring fil detta med körfil.
Fin bild!

Svar: Tack fina!
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress