LCHF Trollet

Nu får vi sticka på riktigt...
Har i dag varit på SÖS på vårat träningscenter och fått info hur man tar blodprov, sätter PVK, blodtrasfusion och lägger om CVK
Mycket information och övning på dockor, helt slut 
 
 Tänker att söndag är en bra dag att börja sticka;)
 
Igår var första dagen på praktiken, mycket information men det kommer bli så kul!! Här kan vi nog få öva både att ta blodprov och sätta PVK;)
Har så mycket information i huvudet nu så jag tror jag jag lägger mej i soffan med ett glas bubblor och somnar tidigt, Micke jobbar...
 
 Blev ett glas eller två kvar när mamma var här
 
Morgondagen är nåt helt annat, då blir det jobb i garderoben och julborden har börjat... alltid spännande, haha
Mösstanten

Fint att praktiken börjar bra.

Svar: Ja, så skönt!
LCHF Trollet

Maolion

Spännande med praktik! Hoppas allt går bra :D

Svar: Ja, mycket. Tre dagar har jag varit där och stormtrivs!
LCHF Trollet

Znogge

Kan tänka mig att det är intensivt och mycket information! Sköterskor som är bra på att sticka är guld värda!

Svar: Ha ha, ska bli en sån, funderar på att ringa blodbussen och fråga om jag får komma en dag;)
LCHF Trollet

Carro

Mums för Prosecco och kul med praktik 😍

Svar: Svar ja på båda=)
LCHF Trollet

enna

Hoppas du trivs på praktiken :) Jag hade dock aldrig klarat av att ge sprutor..haha

Svar: stormtrivs!
LCHF Trollet

Pauline Hurtig

jag älskar att sticka haha :D

Svar: haha, det tror jag att jag kommer göra också=)
LCHF Trollet

Sara Ekman

Oj spännande!

Svar: Mycket
LCHF Trollet

ullie

åh ja avskyr o sticka så det slipper ja ha ha

Svar: lol, jag vet ju inte vad jag tycker ännu...
LCHF Trollet

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Vad kul med praktik :) Hoppas du kommer trivas!

Svar: Tre dagar och jag stormtrivs!
LCHF Trollet

Amanda

skönt att få avsluta med lite vin! ;) Tydligen glömt min egna bloggadress så fjärde gången gillt haha ;p

Svar: Ha ha, inte så lätt...
LCHF Trollet

ajlimullersandvik.blogg.se

Men duuuu, vad spännande :D :D
Min kompis stack under sin utbildning, men sedan jobbade hon flera år som assistent. När hon då skulle börja jobba på sjukhus flera år senare så fick hon öva på mig hemma i vardagsrummet >.<

Svar: Det var en god gärning du gjorde där, haha
LCHF Trollet

Christian

Stick då...... hehehe lol :)

Svar: He he...
LCHF Trollet

marianne

När jag skulle skriva in på mödravården vid min första graviditet, frågade barnmorskan om en elev fick ta proverna på mej, visst sa jag, sen dess är jag allt lite nålrädd..hehe...hon stack och stack och stack, men kom inte rätt...ok vi provar på andra armen då....
visst gjorde jag en god gärning då?
Hur håller du bubblorna kvar i flaskan då du öppnat och sparar den? Det blir ju aldrig bubbel här då jag inte kan dricka en hel flaska själv, och Maria dricker inte NÅGOT med bubblor...(konstigt va? )

Svar: Det var en god gärning! Jag har en champagnekork;)
LCHF Trollet

Carolina

Åh så roligt!! Lycka till :D älskar alla dessa arbetsuppgifter och i ärlighetens namn saknar jag det haha! :)

Svar: Jag kommer sakna restaurang när det är dags att börja på riktigt i vården men det är väl härligt att med saknad och glädje se tillbaka;)
LCHF Trollet

Marianne

Aha....en sån måste jag ju också ha då!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress