LCHF Trollet

Riktigt bortskämd
Jag har dom senaste, ganska många, åren bestämt mitt schema själv.
Jobbar mycket sommar och december och kan vara borta på semester när jag vill.
Jag jobbar långa pass vilket innebär att jag inte behöver jobba så många timmar.
Så kom skolan, livegen... jättejobbigt!!
Så kom praktiken... skulle aldrig klara att jobba som dom.
Passen är runt 6 timmar, vilket innebär att man måste jobba MÅNGA dagar för att få ihop en heltid.
Dom jobbar ofta ena dagen till 20.30 för att börja 07.00 nästa dag...
Jag hinner ingenting...
 
 Lite huliganbråk vid slussplan när jag åkte hem en kväll...
 
 Jobbade söndag kväll till 22, hemma vid 23
Måndag är man lite trött och gör inte många knop innan man börjar på praktiken 14.30 (en timmes resväg).
Hemma vid 21.30 och börjar tisdag klockan 07.30...
Idag börjar jag 13 och jobbar till 21 (lite fler timmar men hinner inget...)
Har i alla fall, väldigt välbehövligt, tvättstugan på morgonen
 
Jag och Ellinor på balkongen med lite bubblor en solig eftermiddag
 
Imorgon är det skola, reflektion av praktik och seminarium, sen jobbar jag på kvällen...
Nästa vecka ska vi gå med sjuksköterska då blir det mer 7-16, inte heller mina favorit tider men... haha
Trivs hur det än låter mycket bra på min praktikplats!
Mariana

Ujejuj, vad du ligger i! 👍👍😊

ajlimullersandvik.blogg.se

Jag förstår att det måste vara väldigt ovant om man brukar jobba länge och mindre ofta. BRA JOBBAT! Oavsett :D

Själv har jag fått jobb som studie- och yrkesvägledare i höst :) Woho!

Svar: GRATTIS!!
LCHF Trollet

Freja

Vad jobbigt att du inte hinner med så mycket och att det är så många arbetsdagar :/ Hoppas du hittar någon lösning !

Svar: Det är ju bara några veckor så det går
LCHF Trollet

Annika

Vad roligt att du trivs på din praktikplats.

Znogge

Inom vården är det nog tyvärr inte så lätt att styra sina arbetstider har jag förstått... Men det är ju lite tid dit än.

Svar: Vi får se om dom går att styra... haha
LCHF Trollet

Miss Jennifer

Dessa huliganer :(

Svar: Inte helt ok...
LCHF Trollet

Violen%20p%E5%20Brandholmen

Arbetstiderna inom vården är ingen höjdare men det är jättebra att du trivs med din praktikplats!
Kämpa på om du orkar!

Svar: Ja, jag orkar!
LCHF Trollet

NATALIA

Låter helt underbart att själv bestämma ;)

Amanda

Härligt att du trivs på praktiken! 😃

Pauline Hurtig

hoppas du haft en bra dag!

Heléna

Så fin bild på er :D Ja, det är lite speciella arbetstiden när man jobbar på boende. Jag som är morgontrött skulle ha svårt för sådana arbetspass. Jag har lyxen att kunna påverka mitt schema själv på boendestöd och lägger mitt schema efter hur mina brukare främst önskar sina besök. Börjar därför aldrig innan klockan 9 och har själv gjort så jag har två längre pass i veckan så jag kan ha två kortare arbetsdagar - passar mig perfekt :D Härligt att du trivs på praktiken :D Kram <3

Svar: Tror nog att det skulle gå att göra ett bättre schema... ;)
LCHF Trollet

annelie

skönt å bli bortskämd i bland :D

Svar: Ja, underbart!
LCHF Trollet

Henrik Olsson - Föreläsningar

Det är alltid bra att kunna styra lite över sitt eget jobb :)

Jag blir dock utan semester, men eftersom jag inte jobbar 40 timmar/vecka är behovet av den inte så stor :P

Svar: Men någon gång under året kanske du får??
LCHF Trollet

ullie

ja men det e ju så man är bara hemma o sover brukar ja säga . kvällsjobb så är det upp o börja tidig morgon så är det ju

Svar: men varför?? knasigt tycker jag...
LCHF Trollet

Carro

Låter som tuffa arbetstider men skönt att du trivs iallafall :)

Marianne

Klart det blir en stor omställning, har aldrig fattat varför man ska upp i ottan efter man jobbat kväll?! Varför inte ha lite struktur och jobba några kvällar, ledig ett par dagar och sen jobba morgnar? Och hur är det med den där 11-timmars regeln? Gäller den inte vårdpersonal?

Det med balkong och bubbel låter himla trevligt!

Svar: Den är väl bara en rekomendation från facket?? 10 timmar från hemgång till start räknas nog som ok, sen att det tillkommer restid... nåja, några veckor går ju
LCHF Trollet

Ama de casa

Ibland måste man bita ihop lite... Men himla bra att du trivs på praktikplatsen i alla fall :-)
Ha det toppenbra!

Svar: Som jag biter, tungan är svullen;)
LCHF Trollet

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Jobbigt när man känner att man inte hinner något...

Svar: Ja, men det är bara några veckor så det går det också=)
LCHF Trollet

MartinaOlsson

sv; Haha, jag skulle nog tvärtom passat bättre i dom nu när jag har fått lite mer former än vad jag hade i mina yngre tonår! Men som sagt så har jag tyvärr inte kvar dom längre, vet ej om jag har sålt dom eller skänkt dom men något utav det är det i alla fall :) Vet att jag hade en period där när jag var 16-17 år då jag tyckte att orange inte alls var en fin färg, så det var förmodligen under den perioden jag gjorde mig av med dom, haha ;)

Angelica Wåhlin

Vilka jobbiga tider :/

Svar: Ganska värdelösa;)
LCHF Trollet

Christian

Ja du...det här med slaveri......frihet finns nog inte inom arbetslivet, tyvärr! :)

Svar: Finns ju med garanti bättre och sämre scheman... Slaveri...
LCHF Trollet

LIL' BABUSTYLE - Here's my story

Men så jobbigt med såna där pass, att sluta sent och börja tidigt. Hade aldrig klarat det!

Ville bara berätta att jag numera bloggar på lilbabustyle.blogg.se om du vill följa med dit! Min gamla blogg är kvar ifall jag skulle byta tillbaka. :)

Svar: Klart jag vill
LCHF Trollet

gun

Välkommen.... så ser mina tider ut förutom inte senare än 17.30 men tidiga mornar:).
Du måste ha ett fantastiskt bra schema på ditt jobb! Men man vänjer sig ska du se. Jag råkade kryssa i fel ruta därav att ingen kunde kommentera..
gun

Svar: Jag har ju inget schema utan går på timmar men det finns hur många som helst så man kan välja...Min dator kryssar ur rutan ibland och jag har inte listat ut hur och när... haha
LCHF Trollet

Marianne

Just ja, jag tänkte inte restid, jag tänkte arbetstid, nä jag tror att Det är lag, vi måste ha 11 timmars ledigt mellan passen, om vi stänger slutar vi 21.10, har vi morgon dagen efter blir det 8.10, lite fånigt får då måste någon öppna och sitta i kassan i 10 minuter.
Jag pratade med en som jobbar inom vården idag, hon sa att hos dem struntar de i den där "nattvilan"

Svar: Det har vi alltid gjort i restaurang oxå men trodde det var annorlunda i vården... i alla fall på schema...
LCHF Trollet

Marianne

Du får kolla, inte för att protestera, men det är ju fint att ha ett ess i rockärmen ibland ;)

Du vet allt strul hos oss....när jag visade att jag VET vad som gäller, fick jag genast mer respekt!

Svar: Ja, det är bra att veta OM man behöver det;)
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress