LCHF Trollet

VFU - Praktik har startat
Det var lite snopet att det bara blev rundvandring och information igår på praktiken men det verkar vara ett jättemysigt ställe
Aktiviteter två gånger om dagen så som bingo, högläsning, gympa, högläsning, körsång, alzheimers cafe och mycket mera
Dom har också läkare, frisör, tandläkare, präst, fotvård och mera som kommer från en gång i veckan
Alla verkar gulliga och glada att få ha oss där så det känns så klart bra
Ledorden för denna stiftelse är medmänsklighet, delaktighet, tydlighet och ärlighet
Tror verkligen det blir fem fina veckor!
 
 
 Det var även bostadsmöte igår, har jag aldrig varit med om i en hyresrätt men mycket trevligt initiativ
Det tråkiga var att grillningen på terrassen är förbjuden och det bra att dom ska måla om trapphusen och spola stammarna (luktar ofta avlopp i badrummet)
 
 
Vi hann äta lunch på blå dörren mellan jobb/praktik och möte, alltid trevligt
 
 
Idag praktiserar jag kväll, 14.30-21.30 
Höstvädret dom lovat denna vecka verkar inte helt infinna sej även om det inte är lika fint och varmt som förra fredagen
Znogge

Så bra att praktikplatsen verkade lovande för det betyder mycket under utbildningen. Desto sämre att det inte var tillåtet att grilla där ni bor. Det här liksom verkligen sommarsäsongen till. Måste vara ett ovanligt beslut för jag tycker man ser grillar på så gott somalla innergårdar numera.

Svar: Grillningen svider....
LCHF Trollet

Mariana

Ha en fin dag och tack för kommentarer i min blogg! 😊😊

Alice

Åh, det låter ju trevligt, där lär du säkert trivas bra! ^^

MartinaOlsson

sv; Ja verkligen! Så härligt att vädret börjat ge tillåtelse till att gå lite mer tunnklätt :)

sarah

kul att du gillade den

annelie

hoppas du får en toppen vecka trots vädret ;)

annelie

hoppas du får en toppen vecka trots vädret ;)

Svar: Vädret är ju inte lika viktigt när man jobbar inne 😉
LCHF Trollet

Annika

Tack för kommentaren. Vad bra att de äldre har tillgång till tandläkare också, samt trevliga aktiviteter. Önskar dig en trevlig vecka.

Angelica Wåhlin

Det lät som ett bra ställe, fint att dom har så mycket :)

Svar: Jätte fint med gullig personal
LCHF Trollet

Heléna

Hoppas det blir en givande och rolig praktik! Låter ju som ett riktigt bra ställe :D Kram <3

Amanda CL

Låter som ett riktigt bra ställe!
hoppas det går bra på praktiken ikväll :D

sv: ja så är det verkligen! jag tror att den jag var mest nervös för var servitrisen som gav mig maten att hon skulle titta liksom

Svar: Tack fina!
LCHF Trollet

Linnéa

Hihi, ja det är alldeles underbart här på mallorca, njuter - och det bästa är att det bara gått 2 av 7 dagar <3

Svar: Bra det, njuta är vad semestern är till för!
LCHF Trollet

Elin

Så fint det låter! Fem veckor framöver som kan bli krävande MEN SÅ fina! Det var på ett "sånt" ställe jag började min återkomst till den vanliga världen. På ett äldreboende, med en kvinna som ensam skötte all aktivitet på servicehuset. Jag började som en som kom från ett aktivitetscenter två gånger i veckan, till anställd på 75 %. Hon lärde mig vad i hela friden jag skulle sträva mot i mitt liv: jobba med äldre som behövde ett hjärta som brydde sig, ett huvud som ville lära sig hur man brydde sig om just denna person och en själ redo att visa sig själv hur man tar hand om sig själv. Hon lärde mig så otroligt mycket. Hon är en av ytterst få jag fortfarande inte blivit sviken av. Och en ytterst få jag vågar lita på till 100 %. Jag lärde mig mycket om mig själv och livet av henne. Jag hoppas du har/får en sån chef som samtidigt blir en vän.
Är du nervös? Eller känns det som att du har en trygghet i dig själv att klara av det här och ändå lära dig det du behöver?

Oh ja. Tolv år nu. Man börjar bli gammal vettu :P
kramar

Svar: Så härligt, så kul, är du kvar där? Jag är inte så nervös faktiskt men förväntansfull
LCHF Trollet

ullie

lycka till på praktiken hoppas det blir spännande

Svar: Tack fina
LCHF Trollet

Carro

Så roligt med praktik! :)

Svar: Men ja!
LCHF Trollet

ajlimullersandvik.blogg.se

Hoppas att du kommer trivas jätteväl på din VFU :D

Svar: Tack. Dom är jättegulliga men det går inte fort... haha
LCHF Trollet

Sara Ekman

Kul :)

NATALIA

Spännande :D

Svar: Verkligen
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress