LCHF Trollet

Veckans ord - Skär
Veckans ord är en rolig utmaning, det finns många betydelser på många ord
Jag har valt skridskor denna vecka och så här säger Wiktionary:
*Glidtag vid skridskoåkning: han gled fram längs den frusna ån med långa, starka skär
*Slipad kant eller egg av skridskoskena: för kontåkning krävs att skenan slipas med klart åtskilda ytter- och innerskär
 
 Från skridskobanan i Kungsträdgården
 
Geddfish

Bra tolkning med skridskoskär.
Är väl alltid spännande att tjuvkika på andras tolkningar, men då blir det ingen utmaning för mig, hihi...
Ha en fin dag!

Svar: Jag ska nog också undvika att titta på andra...
LCHF Trollet

Violen på Brandholmen

Ser mysigt ut! Länge sedan jag åkte skridskor.

Svar: Samma här...
LCHF Trollet

Znogge

Snygg tolkning och en härlig bild!

Svar: Tackar!
LCHF Trollet

Linnéa

Ja men eller hur, sååå mycket man vill ha 😊

Ditte

Frisk och fin tolkning från Kungsan. Och många skär är det. Kul!

Svar: Tack fina!
LCHF Trollet

Sara Ekman

Skridskor var länge sedan jag åkte! :)

Svar: Samma här!
LCHF Trollet

"LillaSyster"

Ser mysigt ut där på planen en del har fått upp farten, medans andra är lite mer som Bambi på hal is....
Ha en fin tisdag!

Svar: Japp, lite olika stilar ofta på den skridskobanan=))
LCHF Trollet

Emma Engström

Himla härligt inlägg! :D

Svar: Tack snälla!
LCHF Trollet

Anki

Hej! Välkommen i gänget med ordtolkare :)
Tack för din kommentar hos mig!
Bra tolkning här av dig och en fin bild också! Många år sen jag tog några skridskoskär - undrar om jag fortfarande kan hålla balansen ...

Svar: Tack snälla! Många år sedan här också men går förbi ganska ofta och dom ser ut att ha kul;)
LCHF Trollet

Jennifer

Svar: Tack så mycket. Nu har vi iallafall fått konstaterat att hon har öroninflammation så med lite medicin så är hon tack och lov på bättringsvägen <3

tippellertopp.blogg.se

Fin bild 😉

Svar: Tack
LCHF Trollet

Linda

åh så länge sen jag åkte!

Svar: Ha ha, samma här
LCHF Trollet

Helen

Vacker bild till temat! Skridskoskär är också något jag tagit fasta på till veckans tema, fast i en lite annan miljö.

Svar: Liiiite annan bara, otroligt vackert!
LCHF Trollet

Margareta

Det ser underbart ut att ta på sig skridskorna och med långa skär njuta av kvällen. Så länge sedan jag åkte och hade kvar ett par skridskor till för några år sedan. Är lite nyfiken på långfärdsskridskor, skulle vara kul att testa. Men, skulle man klara det, är det kanske som att har jag en gång lärt mig cykla …

Svar: ALLA säger att långfärdsskridsko är fantastiskt, så prova!!
LCHF Trollet

enna

Hoppas du haft en härlig tisdag :)

Lillian

Der så det riktig så trivelig ut å gå på skøyter på kveldene.

Svar: Det är mysigt att kika förbi även om man inte åker själv...
LCHF Trollet

Carolina

Haha härligt med felstavningar - min vardag! ;)

Sv; receptet på morotskakan planeras komma imorgon under dagen. Hoppas du kikar in då och kan ta del av receptet! ;)

Svar: ska jag!
LCHF Trollet

Musikanta

Jättefin bild från Kungsträdgården och fin tolkning av temat.
Ingrid

Svar: Tack fina!
LCHF Trollet

Johanna

När jag läste skär, tänkte jag direkt på rosa. Så det var ett helt annats skär jag fick se dig visa upp!

Svar: Helt annat...
LCHF Trollet

BP

En jättefin bild från skridskobanan i Kungsträdgården. Klockrent till temat ju! Åker inte skridskor själv och visste inte hur de ska slipas. Nu vet jag det. Tack för den infon:-)

Svar: Tack fina, det är måååånga år sen jag åkte, kanske dags??
LCHF Trollet

Biggeros

Jag ttodde att du skulle tolka färgen ljusrosa SKÄR eller SKÄR en brödskiva till mig÷) Länge sedan jag stod på ett par skridskor😨

Svar: Oh, riktigt länge sen här också!! Klart jag funderade på både färg och att skära, en skära... ett skär i vattnet... nåja, så här blev det=)
LCHF Trollet

Carro

Hihi vad roligt! 😍

ullie

åh det va många år sen ja åkte o tror inte ja kan längre har för ont i mina ben tyvärr men kollar när skatterna åker
men i morg åker minsta till isaberg med skolan och åker skidor

Svar: tror inte heller att jag kan längre men tänkte kanske prova nån dag, man kan hyra skridskor=)
LCHF Trollet

Amanda

Så roligt inlägg 😃

Svar: Tack!
LCHF Trollet

elin

Åh så fin skridsko bana!<3

Svar: Ja, den är fin, mitt i stan=)
LCHF Trollet

Christian

Haha, du lyckades ju få fotot lite "skärt" (rosa) också..... :)

Beppan

Ser härligt ut det där. Stämningsfullt att ta sina skär på den isen.
För egen del håller jag mig till andra skär numera.

Paula

Jobbade vid Norrmalmstorg och på Hamngatan under åren 1979-1992, skridskobanan var så mysig. Det blev inte av att ta så många skridskoskär där, men många andra tog chansen. Jag njöt av att titta på alla isprinsessor istället. Fint foto

Svar: Bilden blev lite skär... hehe
LCHF Trollet

Mias Mix

Jättebra tolkning på ett ord som kan betyda många saker. Jag valde skid-skär :)

Svar: Tack fina
LCHF Trollet

byblixtra

Det ser härligt ut med skridskoåkningen i Kungsträdgården.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress