LCHF Trollet

Bästa
 
Gryta på fjällko. Stekt med lök, bubblat med skyn en stund, på med grädde. Ljuvligt
 
 
Karré från Gårdsällskapet med "förstärkt mimosa", köper en färdig som jag blandade denna gång med majonäs och rivet äpple samt lite cayennepeppar
 
 
Korvstroganoff. Falukorv från Gårdssällskapet, stekt med lök, puttrat i grädde, addera tomatpure och rivet äpple, toppa med smetana.
 
 
Favorit i repris, Karré och mimosa
 
 
Matig, lyxig omelette med massa ost och köttfärssås. Micke är grym på omelette!
 
Jag äter inte längre helt LCHF, inte för att jag inte vill utan för att jag gått in i klimakteriet och inte min kropp vill annat.
Jag äter fortfarande i stort sett inget gluten och mycket lite socker men jag har lagt till frukt, lite mera grönsaker och ibland (om än sällan) lite ris eller potatis samt äter oftare och mindre portioner, det verkar min kropp tycka om så jag provar.
Mösstanten

God mat! Man får prova sig fram när det gäller mat så att man hittar det som passar en själv och som man mår bra av. Jag är 66 och fortsätter med LCHF men inte strikt. Behöver inte gå ner i vikt. Det är inte därför jag äter LCHF. Äter en del rotsaker. Rödbetor igår. Men aldrig potatis, ris, pasta eller bröd. Dock kan lite palsternacka slinka ner ibland och den närmar ju sig potatisen i kolhydratsinnehåll.
Ja, i alla fall får dina maträtter snålvattnet att rinna här. Nu ska jag koka min andra kopp te.

Svar: Jo, jag har inte övergett LCHF, långt ifrån, är bara inte så strikt;)
LCHF Trollet

Mösstanten

Nu fungerar blogg.se svajigt igen! Jag skrev en kommentar som försvann. Usch! God mat du visar i alla fall!

Ama de casa

Det är rätt - man ska lyssna på kroppen.

Maten såg väldans smarrig ut och mest fastnar jag - som vanligt - för falukorven :-D

Ha en härlig söndag!

Svar: Ha ha, du och din falukorv;)
LCHF Trollet

Emma Engström

Härligt med lite tips, bra med varierat också! Ha en jättebra dag :D

Svar: Lagar alltid lite mer så jag har lunch/middag som är enkel att bara värma när jag är själv eller ska till skolan men det behöver jag ju inte visa;)
LCHF Trollet

Petra

ser gott ut.

sv tack det hoppas jag också att jag gör har ångest och det är inget roligt. ska försöka titta in i bland och uppdatera bloggen lite men hälsan går förre förstås

Svar: Självklart! <3<3<3
LCHF Trollet

Henrik Olsson - Föreläsningar

Åh, så mycket gott!! :)

Sv: Ja, alkoholen kan komplicera saker och ting :P

Svar: Ha ha, den kan det=)
LCHF Trollet

Znogge

Jag åt LCHF en ganska så lång tid men insåg efter ett tag att jag inte mådde så bra av det. Numera blir det mycket kött, fisk och grönsaker men jag är måttlig med fett och kolhydrater. Passar mig perfekt :D Man får prova sig fram!

Svar: Absolut, jag provar gärna, blev lite förvånad bara då jag mått så galet bra på LCHF=)
LCHF Trollet

natalia

Men så gott :D

Julia Svensson

Åh vad gott!

Pauline Hurtig

mycket got!

Svar: Ja, blir lite mer hemlagat när sommaren är över=)
LCHF Trollet

Heléna

Så mycket god mat! Bra att du lyssnar på kroppen :) Kram <3

Svar: Har man något val?? =))
LCHF Trollet

marianne

Det är bäst att lyda kroppen, men det gäller att lyssna ordentligt.....
hoppas du inte har för stora besvär med det där K:et.
själv märkte jag inte ett dugg.....allt var som vanligt förutom att mensen inte kom tillbaka en månad och har inte gjort det sen dess...
mor hade väldigt jobbigt och jag hade förväntat mej att få det lika dant...men som sagt, inte ett endaste litet besvär dök upp

Svar: Ha ha, här var det tvärt om, mamma hade inga problem "lite varm en förmiddag" så jag var ju safe... NOT, haha
LCHF Trollet

Marianne

Jag var helt säker på att sånt var ärftligt...hihi
Men det är ju övergående så nån ände finns det ju

Svar: dom säger det men tydligen inte alltid...
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress