LCHF Trollet

Vinlunch, lite bilder från kameran
 
 
Med Zonin1821, på vackra L'avventura
L'avventura ligger i hjärtat av Vasastaden och var en gång en fin premiärbiograf, orkesterdiket är nu kök. Här var även kommunal skandalen med strippor...
 
 
Karl Ljung lagar Italiensk "så nära det bara går, men den stränga Italienska regelboken försvann mellan Rom och Stockholm"
Är maten i närheten av vad vi fick måste jag hit med det snaraste!
 
 
Prosciutto di Parma, Vildsvinssalami, Olivtapernad, Parmigiano Reggiano & fänkålssald
 
 
Ett härligt gäng var vi, med bara bloggare och journalister var det nog inte enkelt att servera då alla skulle fota allt, haha
 
 
Hemgjord pasta "Spicy vodka". San Marzanotomater, vodka, 'nduja (mjuk, bredbar salami med mycket krydda) & Parmigiano Reggiano
 
 
Italiensk Entrecote från Sverige;)
Grillad entrecote, gremolata, tryffelmajonäs och tomat- & salviasky
 
 
Sorbetto limone, sjukt grym syra på denna!
cecilia

fina bilder!! :)

Svar: Tack gulle!
LCHF Trollet

natalia

Mums så gott :D

Svar: Verkligen
LCHF Trollet

Heléna

Nu vattnas det i munnen på mig!!!! Ser verkligen inbjudande ut :D Kan tänka mig att det inte är världens lättaste att servera när man har en massa kameror framme kring borden ;) Kram <3

Svar: Oh, det var så trevligt!
LCHF Trollet

ullie

men åhh alltså ja blir ju hungrig mitt i allt nu :D
så mysigt det såg ut

jo då ingen dör för lite ljung inne inte =) =)
kram

Svar: Haha, nä det tror inte jag heller men det bär emot...
LCHF Trollet

Louise

De där såg inte alls fel ut! ;D

Svar: Eller hur!
LCHF Trollet

gun

Vilken härlig miljö och jag älskar italiensk mat! Hur många bloggare och journalister var ni? Låter kul.
Det påminner (restaurangen) om Vår tid är nu som går på tv:n. En serie i min smak.
Kram gun

Svar: Runt 50 var vi nog. Vår tid är nu är en underbar serie
LCHF Trollet

Marianne

Men du....sluta visa sånt här, man blir ju både avundsjuk och hungrig, den där tallriken med bl.a fänkål på...åhhh! Och entrecoten..nä det är inte rättvist det här!
Stället, är det samma som ligger på Sveavägen? Det borde vara där jag var och lyssnade på min systersons jazz, känner igen det där med biografen.

Svar: Kommer inte att ske! (Att jag slutar alltså). Ja, det är samma, ägdes av kommunal som hade mycket fester där...
LCHF Trollet

marianne

Åh du din rackarns retsticka <3

Svar: hehe
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress