LCHF Trollet

VFU - Praktik dag 2
sjuksköterskan var sjuk 
en ny tant har ESBL (resistent bakterie) och får inte äta med dom andra för att personalen inte vet hur det smittar...
Hon har inga egna saker (2 veckor) utan ligger ensam i ett rum med vita väggar utan gardiner, känns inte helt bra, barnen skulle visst komma idag...
Annars allt bra, det går sin gilla gång...
 
Klockan är halv sju och jag är på väg till en ny dag på praktiken, halv sju 
 
ajlimullersandvik.blogg.se

Men fy, hjärtat brister verkligen för den här tanten :’(

Svar: Men ja, stackars!! Det kom lite möbler på fredag när jag gick hem så jag hoppas det är bättre nästa vecka...
LCHF Trollet

Znogge

Ingen lätt situation när det handlar om resistenta bakterier men personalen borde väl veta hur det smittar? Spontant tänker jag att det är deras skyldighet att känna till det.

Svar: SSK vet säkert men henne har jag inte träffat ännu, uselt att inte informera faktiskt
LCHF Trollet

Hanna Karlsson

Borde inte SSK veta hur ESBL smittar??!?!? Dåligt av hen att inte informera....

Svar: Det vet hon säkert men henne har jag inte träffat ännu, mycket dåligt att inte informera
LCHF Trollet

Sara Ekman

Haha så sann bild!!

MartinaOlsson

sv; ja det hoppas jag med! :)

Denise

Haha den memen är så himla kul! Hög igenkänningsfaktor :)

Svar: he he
LCHF Trollet

Vano

Det där lät himla jobbigt, tänker på tanten och hoppas barnen kan ta med några utav hennes saker. ^^

Svar: Hon fick lite saker i fredags när jag gick hem, hoppas det blev bra!
LCHF Trollet

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Haha håller med om det som står i bilden!

Svar: Den är bra!
LCHF Trollet

annelie

hoppas du får en bra dag !! :D

Svar: Tackar!
LCHF Trollet

Angelica Wåhlin

Sorgligt med tanten, förstår att det inte känns bra :/

Svar: Nu har hon börjat äta i matsalen och fått lite möbler...
LCHF Trollet

Pauline Hurtig

hahaha så himla bra!

Carro

Hoppas du får en fin fredag och bra dag på praktiken :)

sarah

aaa det är roligt

Annika

Önskar dig en trevlig helg.

Svar: Hoppas även din varit härlig
LCHF Trollet

Johan

ESBL låter obehagligt... vad är det, hur funkar det och vad är symtomen? :S

SV: Ja det var ganska mycket i mars faktisky! Nu i april har det varit lugnare, men bloggen har ändå inte prioriterats.

Hoppas iaf att du har det bra och att vfu'n går som den ska!

Svar: Det är en bakterie som blivit resisten, ger inga symptom men om du blir sjuk är det inte säkert att penicilin funkar...
LCHF Trollet

Marianne

En av anledningarna att jag inte skulle klara att jobba inom vården, stackars tanten :(

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress