LCHF Trollet

Baconlindad köttfärslimpa
 
Så himla enkelt och gott
 
Köttfärsen (100%nöt) kommer från Garpenbergsgård utanför Avesta
Gården och slakteriet (6 mil från gården) är KRAV-certifierade
 
Bacon kommer från Åsbergby gård utanför Knivsta
Gården är KRAV-certifierad
 
Köper nästan allt mitt kött från Gårdssällskapet
(inte sponsrad, bara älskar deras produkter)
 
Mitt modifierade recept
  • 1 skvätt vispgrädde
  • 700g köttfärs
  • 1 dl riven ost (minst,  gärna smakrik)
  • 1 ägg
  • 1 matsked torkad basilika 
  • 1 tesked salt
  • ½ tesked peppar
  • 200 g bacon, skivad
sätt ugnen på 200 grader
blanda allt utom bacon, lägg i form och gör ett "lock" av bacon
grädda ca 45 minuter
Spara skyn och gör en härlig gräddsås
 
Veiken

När jag gör baconlindad köttfärslimpa så har jag timjan istället för basilika. Så himla gott. Gärna med smörgåsgurka till....

Svar: får kanske prova det nästa gång=)
LCHF Trollet

Pauline Hurtig

mums!

Svar: jättebra blev den!
LCHF Trollet

Znogge

Tack för tipset! Detta recept ska testas :D

Svar: härligt!
LCHF Trollet

Henrik Olsson - Föreläsningar

Det där såg gott ut :)

Svar: Det var det!
LCHF Trollet

cenedra

Hej jag är en tjej på 20 år som försöker få igång min blogg där jag skriver om psykisk hälsa/ohälsa, mitt liv som kristen & mycket mer! Skulle vara superkul om du tittade in! Kram :)

Svar: Självklart kikar jag in=)
LCHF Trollet

Carro

åh så gott! :)

Kattis

Härligt tips, lär man ju testa!☺

Svar: Tycker jag
LCHF Trollet

Linda

Åh, bra tips!

jannice

å, vad gott!!! kram

marianne cargus

Tack!
Alltid roligt att få tips på mat i bloggarna, det är så lätt att fastna i det gamla

Svar: Riktigt bra blev den!
LCHF Trollet

Miss Baby Peaches

Det där såg ju jättegott ut!

Svar: Det var det!
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress