LCHF Trollet

Högvakten
Här funnits på Slottet sedan det byggdes 1523
Grundades av Gustav Vasa 
Runt lunch är den stora avlösningen men igår såg jag dom vid spårvagnen 
 
annelie

trevligt

Julia Svensson

Häftigt!

Ama de casa

Jag var och kollade på högvakten med extra stort intresse 1978 - Anders gjorde nämligen högvakten då :-)

Johan

Det finns vissa spökberättelser/historier/skrönor om högvakten också, men om det är sant eller inte vet jag faktiskt inte.

SV: Lite så... men allt löste sig faktiskt i tid, så imorgon börjar jag jobba "på riktigt"! :D

Svar: En hel del skrönor tror jag nog att det finns...Hoppas du trivs på jobbet
LCHF Trollet

Johanna Utterberg

Vad kul :) Hoppas du har en fin helg!

Violen%252525252520p%2525252525E5%252525252520Brandholmen

Inte fullt så stramt som under vaktavlösningen men kul att se soldaterna på fri fot!

Svar: Ha ha, ja, inte så ofta
LCHF Trollet

Netti Starby

Härliga bilder! :-D Kramis

Lars Gustafsson

Hejsan jasså Floridasallad va nyfiken jag blev. Högvakten på slottet så gammalt. Det visste jag inte. Så Vasa kunde mer än åka skidor? Pust ett riktigt dåligt skämt. Jag har faktiskt läst lite om honom o sönerna. Jag gillar Monarkin

Svar: Ha ha., ja ganska uselt var slömtet😉Prova nu salladen
LCHF Trollet

Carro

Härlig syn! :)

elin

Kul läsning!<3

annelie

önskar dig en trevlig kväll!

Emelie

spännande :)

Sara Ekman

Nice :)

Amanda

Så fina bilder :)

Julia Svensson

Ha en fin söndag!

Znogge

Min pappa gick i högvakten och vilka tjusiga bilder vi har därifrån!

Svar: Oh, du får visa😊
LCHF Trollet

Pauline Hurtig

vad kul :)

NATALIA

:)

Marie

Hej! Kul att du kikade in på min blogg idag, nästan lite spoky då vi precis varit och handlat och ska börja käka lchf igen. Sen har vi en gemensam vän:-) Roine Östlund. Ha en fin kväll!

Svar: Ha ha, Roine är min kusin.
LCHF Trollet

gun

Mina barn gillade alltid att gå till slottet och se högvakten när vi bodde där uppe. Ser att ni också haft lika fint väder som vi här nere idag. Kram gun

Svar: Det är lite coolt😉
LCHF Trollet

Gabriella

Såå coolt!!

Alice

Roligt att se! ^^

Ida Lindborg ♡

Intressant sådant!:D

Henrik Olsson - Föreläsningar

Jag tror jag såg det när jag var liten, men vi snackar över 30 år sen :P

Svar: Jag ser dom då och då på väg till jobbet
LCHF Trollet

Kattis

Hehe de var en hel drös med vakter det, undrar vad de gjorde ute på sin promenad!?

Svar: Dom gick väl från slottet till hovstallet kan jag tro
LCHF Trollet

Denise

Haha! Häftigt att se dem i trupp såhär! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress