LCHF Trollet

Utmaning dag 2
Blev ingen frukost idag men några ostrullar med smör på eftermiddagen,  det får räknas som både frukost och lunch.
Lax gratinerad med en röra av majonäs, ajvar och Västerbotten ost.
Förvånansvärt gott, inte så förtjust i lax.
Nästa gång gör jag nog på röding.
Väldigt enkelt. 
På med röran, 200 grader 15-20 minuter i ugnen
Serveras på en bädd av smörstekt spenat. 
Jag adderade lite räkor också, dom fanns i kylen
Nu ska jag koka mej en kopp buljong för att avsluta en bra dag!
#blogg100/12
Heléna

Härligt att du kämpar på med utmaningen :D Jag har utsett dig som Veckans Blogg hos mig den här veckan - Grattis!!! Borde ha gjort det för länge sedan, men trodde av någon anledning att jag redan hade gjort det... börjar väl bli gammal och senil ;) Hoppas du får en fin kväll :D Här blir det spenat och fetaostfylld spätta i ugn och wokade grönsaker till sen middag :D Kram <3

Linda

Ser väldigt gott ut!!
Svar: Härligt att du tycker det! Nu är det över och vi inväntar bilderna från fotografen;)

Amanda CL

Lät supergott :D

JoJo

det där såg ju riktigt gott ut!!

Mia

Jag älskar lax men brukar avstå från odlad lax pga inte så miljövänligt. Just nu kör jag med makrill i stället.

Svar: den kan smaka lite dy oxå...
LCHF Trollet

Netti Starby

Åh det ser riktigt gott ut! <3 Kramis

Znogge

Just nu väljer jag helst torskrygg. Lite magrare alternativ...

Svar: säkert gott på torsk också!
LCHF Trollet

A M

Gud vad gott!
sv: Ja lite i början av veckan iallafall! :D
Kram

corneliaeriksson.blogg.se

Det ser gott ut! Jag älskar lax, så något i den här stilen ska jag nog prova :)

Biggeros

Wow, det ser jättegott ut!! Ska provas:)Kram

Violen%252525252520p%2525252525E5%252525252520Brandholmen

Ser gott ut! Ska prova den rätten, jag gillar lax!

annelie

är heller inget fan av lax :P

Svar: haha, röran/täcket var gott!
LCHF Trollet

Gabriella

Såå gott!!

Days by Johanna

Ser gott ut!

Erika

Själv tycker jag att lax är himla gott :)

Svar: Det kan vara gott absolut, men jag är lite kräsen på just lax... haha
LCHF Trollet

Nett

Gott, blir hungrig nu :)
Du har ändrat om härinne ser jag, snyggt!!

Svar: Tackar!
LCHF Trollet

Annika

Det ser riktigt gott ut.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress