LCHF Trollet

Pocherat ägg
Vi ska försöka laga lite mera mat hemma
och ägg är ett mycket bra livsmedel 
Imorse gjorde vi pocherat ägg med hollandaise och gräslök, rekommenderas. 
Koka upp vatten med ättika, ca en msk och salt (hade ingen ättika så jag tog äppelcidervinäger)
Låt vattnet sjuda stilla när du knäcker i ägget, ta upp med hålslev och låt rinna av på hushållspapper 
Servera med hollandaise och gräslök  (varmrökt lax och en citronklyfta hade fixat en god lunch)
Smaklig spis!
Petra Olsson

Tittar in och önskar dig en god fortsättning av året kramar nu är jag i Sverige igen med ett vitt vinterland❄️❄️❄️

A M

Alltså det är SÅÅÅ GOTT!
sv: Tack! Säg istället, jag SKA ta tag i träningen imorgon! ;)

Svar: Jag SKA ta tag i träningen på måndag... haha
LCHF Trollet

Sandra*

Som svar på din kommentar så går det inte eftersom du bloggar på blogg.se :) men du får vara med ändå! Eller om du har bloogken så kan du följa mig där, annars behöver du inte följa mig överhuvudtaget :) bara kommentera att du är med =)

Jag älskar ägg, men har aldrig smakat det där som du la upp :) ser gott ut! Kram

marianne cargus

Med bacon hade det blivit ägg benedict:)
Jag har ju hönor så jag äter mycket ägg i alla former, gott, nyttigt och mättande!

Svar: Exakt! Kanske har du ett kul recept?? Äter mycket ägg...
LCHF Trollet

Martina

Måste verkligen prova detta, tack för tipset!

Netti Starby

Tack för tipset! :-D Kramis

Kicki

Hej, låter gott.
Ha en bra dag, här är det storm, förskräckligt väder. God fortsättning. Kram

Kattis

Mums vad gott!☺

Veiken

Man kan variera ägg i det oändliga! Gott är det också, dessutom nyttigt! Kan det bli bättre??

Svar: Inte mycket...
LCHF Trollet

Znogge

Ägg är verkligen bra basmat!

Tt

Låter gott!

Eva`s blogg

gott idag skall jag göra en omelett lchf som jag inte gjort förr skall bli spännande :) ha en fin dag kram

Svar: Roligt, vad blir det i den då??
LCHF Trollet

ajlimullersandvik.blogg.se

Har velat testa pochera ägg sedan jag såg det i filmen Julie & Julia :D :D

Carolina Thoor

Gott!

Sv; haha, ja absolut. Men just den här hettan i korven var inget att leka med. En utav de starkaste chilisorterna ^^,
God fortsättning!

Ida

Låter så gott :)

Heléna

Jag älskar ägg och har testat att äta dem i de flesta former, men just den här varianten har jag inte gett mig på än - kan ju vara en av rätterna som jag ska ge mig på att prova nu under 2017 :D Kram <3

Svar: Ja, gott! (och enkelt)
LCHF Trollet

marianne cargus

Jag äter mest kokt eller en fluffig omelett, men nyligen gjorde jag skånsk äggakaka, det var gott :)

Svar: får gogla på det;)
LCHF Trollet

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress